Ohjeet

Tältä sivulta löydät ohjeita ja vastauksia yleisimpiin kysymyksiin TassuApuun liittyen. Jos et löydä etsimääsi vastausta, ota meihin yhteyttä joko TassuApu-sovelluksen Tuki-osion kautta tai tällä yhteydenottolomakkeella.

Parhaimman käyttökokemuksen saat käyttämällä Chrome-selainta, jolla TassuApu testataan.


Yleisiä ohjeita

Koodin lunastaminen

  1. Luo tili napauttamalla tästä
  2. Mene tiliasetuksiisi valitsemalla
  3. Valitse ”Lunasta koodi”
  4. Kirjoita koodi kenttään
  5. Valitse ”Lunasta koodi”

Miten lisään pikakuvakkeen aloitusnäytölle?

Halutessasi voit lisätä TassuApu-kuvakkeen puhelimen tai tabletin aloitusnäytölle. Katso kuvalliset ohjeet alta.

Miten TassuApu tukee eläinlääketieteellistä tutkimusta?

TassuApu-palvelun yhtenä tarkoituksena on tukea rahallisesti suomalaista  eläinlääketieteellistä tutkimusta, ja osa kuukausimaksusta ohjataan Helsingin yliopiston eläinlääketieteellisen tiedekunnan tutkimukseen. Lisäksi, mikäli TassuApu-palvelun käyttäjä suostuu luovuttamaan lemmikkinsä tietoja tutkimuskäyttöön, voidaan dataa hyödyntää tutkimuskäytössä.

Millä laitteilla TassuApu toimii?

TassuApu on verkkopalvelu, joka toimii selaimen kautta useimmilla laitteilla, kuten puhelimella, tabletilla ja tietokoneella. Testaamme palvelun toiminnan Google Chrome-selaimella.

TassuAvusta ei tällä hetkellä ole erillistä sovellusta. Voit kuitenkin halutessasi lisätä TassuApu-kuvakkeen puhelimen tai tabletin aloitusnäytölle, jolloin voit käyttää TassuApua samoin kuin mitä tahansa muuta sovellusta avaamatta erikseen selainta. Katso ohjeet alta.


Tietoturva ja yksityisyys

Onko TassuApu turvallinen käyttää?

Kyllä. Verkkopalvelu on eriytetty tietovarastosta ja molemmat ovat erillisiä ison kansainvälisen toimijan pilvipalveluita. Myöskään maksukorttitietoja ei tallenneta lainkaan TassuApu-palveluun.

Luovuttaako TassuApu käyttäjien ja lemmikkien tietoja muille?

Ei. Emme lähtökohtaisesti luovuta käyttäjien tietoja kolmansille osapuolille.

Mikäli TassuApu-palvelun käyttäjä on suostunut luovuttamaan lemmikkinsä tietoja tutkimuskäyttöön, voidaan lemmikin (ei käyttäjän) dataa hyödyntää nimettömänä Helsingin yliopiston eläinlääketieteellisen tiedekunnan tutkimustyössä.

Tietosuojasta voi lukea tarkemmin tietosuojaselosteestamme.


Tili

Rekisteröityminen

Voit liittyä TassuApuun käyttämällä Google-tunnusta tai luoda tilin erillisellä sähköpostilla ja salasanalla. Palveluntarjoajat rekisteröityvät y-tunnuksella.

Liittyminen Google-tunnuksella

  1. Siirry rekisteröitymissivulle.
  2. Valitse “Luo tili käyttämällä Googlea”.
  3. Jos et ole jo kirjautuneena sisään Google -tilillesi, sinua pyydetään kirjautumaan tilillesi.
  4. Lue ja hyväksy käyttöehdot.
  5. Sähköpostiisi lähetetään vahvistuskoodi. Kirjoita koodi vahvistuskenttään ja valitse ”Vahvista”

Rekisteröityminen ilman Google-tunnusta erillisellä sähköpostiosoitteella

  1. Siirry rekisteröitymissivulle
  2. Valitse “Luo tili sähköpostiosoitteella”.
  3. Täytä rekisteröitymiseen tarvittavat tiedot.
  4. Lue ja hyväksy käyttöehdot.
  5. Valitse ”Luo tili”.
  6. Sähköpostiisi lähetetään vahvistuskoodi. Kirjoita koodi vahvistuskenttään ja valitse ”Vahvista”.

Rekisteröityminen palveluntarjoajana

  • Siirry rekisteröitymissivulle
  • Valitse “Kirjautuminen y-tunnuksella”
  • Valitse “Rekisteröidy”
  • Täytä tarvittavat rekisteröitymistiedot
  • Lue ja hyväksy käyttöehdot
  • Valitse “Luo tili”
  • Sähköpostiisi lähetetään vahvistuskoodi. Kirjoita koodi vahvistuskenttään ja valitse ”Vahvista”


Sisäänkirjautuminen lemmikinomistajana

Voit liittyä TassuApuun ja kirjautua sisään TassuApuun Google-tunnuksella tai erillisellä sähköpostilla ja salasanalla, riippuen siitä kummalla tavalla loit tilisi. Palveluntarjoajat kirjautuvat sisään y-tunnuksella.

Kirjautuminen Google-tunnuksella

  1. Siirry kirjautumissivulle
  2. Valitse “Kirjaudu sisään käyttämällä Googlea”.
  3. Jos et ole jo kirjautuneena sisään Google -tilillesi, sinua pyydetään kirjautumaan tilillesi.
  4. Olet kirjautunut sisään.

Kirjautuminen ilman Google-tunnusta erillisellä sähköpostiosoitteella

  1. Siirry kirjautumissivulle
  2. Valitse “Kirjaudu sisään sähköpostiosoitteella”.
  3. Anna tilin luomiseen käytetty sähköpostiosoite sekä salasana
  4. Valitse ”Kirjaudu sisään”

Sisäänkirjautuminen palveluntarjoajana

  1. Siirry kirjautumissivulle
  2. Valitse “Kirjautuminen y-tunnuksella”
  3. Valitse “Kirjaudu sisään”
  4. Syötä käyttäjätunnus eli y-tunnus sekä salasana
  5. Valitse “Kirjaudu sisään”
  6. Olet kirjautunut sisään

Uloskirjautuminen

  1. Siirry TassuAvun aloitusnäytölle nähdäksesi uloskirjautumisikonin. Löydät sen mobiilissa ruudun oikeasta alakulmasta tai tietokoneella oikeasta yläkulmasta.
  2. Valitse 
  3. Valitse ”Vahvista”

Tilin poistaminen

Jos haluat poistaa koko tilisi, ota meihin yhteyttä joko TassuAvun Tuki ja palaute -osion avulla tai lähettämällä viestin osoitteeseen tassuapu@tassuapu.fi 

Kuinka monta lemmikkiä voin lisätä tililleni?

Perusjäsenyydellä voit lisätä palveluun kolme lemmikkiä. Tällä hetkellä enimmäismäärä on 30 lemmikkiä. Lisää tietoa hinnoittelusta ja lemmikkipaikoista löydät täältä.


Jäsenyys

Mitä TassuApu maksaa?

Tietoa hinnoittelusta löytyy täältä.

Onko TassuApu-palvelusta ilmaista versiota?

Kyllä. TassuApu-palvelun täysin ilmaista versiota voi käyttää lisäämättä lemmikkiä. Tällöin käytössä on Hoito-ohjeet ja ensiapu -osio, josta löytyy kaikki TassuAvun artikkelit. Artikkeleista löydät mm. hoito-ohjeita ja opastusta hätätilanteisiin. Löydät osion aloitusnäytöltä.

Voit myös kokeilla TassuAvun täyttä versiota ilmaiseksi 7 päivää tilaamalla jäsenyyden. Jos peruutat tilauksen ennen 7 päivän ilmaisen kokeilun päättymistä, ei sinulta laskuteta jäsenyyttä.

Jäsenyyden tilaaminen

  1. Siirry tiliasetuksiin
  2.  Valitse ”Jäsenyys”
  3. Valitse sivun lopussa ”Tilaa TassuApu”. 
  4. Syötä korttitiedot avautuvaan ikkunaan.
  5. Tallenna muutokset valitsemalla ”Maksa” tai hylkää muutokset sulkemalla ikkuna oikean yläkulman nuolesta.

Mikäli maksu ei onnistu tai kortti(tyyppi) ei jostain syystä kelpaa, voit ottaa meihin yhteyttä ja voimme vaihtoehtoisesti lähettää sinulle laskun ja jäsenyyden aktivointikoodin.

Korttitietojen päivittäminen

  1. Siirry tiliasetuksiisi
  2. Valitse ”Jäsenyys”
  3. Valitse ”Päivitä maksutiedot”
  4. Syötä uudet korttitiedot avautuvaan ikkunaan.
  5. Tallenna muutokset valitsemalla ”Päivitä kortti” tai hylkää muutokset sulkemalla ikkuna oikean yläkulman ruksista.

Jäsenyyden/tilauksen peruuttaminen

  1. Siirry tilillesi 
  2. Valitse ”Jäsenyys”
  3. Valitse sivun lopusta ”Peruuta tilaus”.
  4. Vahvista peruutus.

Maksutavat

Korttimaksut (Stripe)

Käytämme maksuihin Stripe-palvelua, joka on turvallinen kolmannen osapuolen maksuratkaisu. Stripe hyväksyy maksutapoina useimmat koti- ja ulkomaiset maksu- ja luottokortit. Hyväksyttyjä maksukortteja ovat mm. Visa, Visa Electron, Mastercard Debit/Credit ja American Express. Suomessa Stripe on laajasti käytetty palvelu, jota käyttää myös moni iso yritys.

Mikäli maksu ei onnistu tai kortti(tyyppi) ei jostain syystä kelpaa, voit ottaa meihin yhteyttä ja voimme vaihtoehtoisesti lähettää sinulle laskun ja jäsenyyden aktivointikoodin.

Verkkopankkimaksaminen ei tällä hetkellä ole mahdollista.

Verkkokauppa

TassuApu-jäsenyyden voi ostaa myös verkkokaupastamme, jolloin käytössäsi on verkkopankkimaksut. Kun ostat jäsenyyden verkkokaupasta, toimitetaan sinulle sähköpostitse koodi, jonka voit lunastaa TassuApu-palvelun sisällä tilitiedoissasi.

Lue lisää verkkokaupan maksutavoista toimitusehdoistamme.

Onko Stripe turvallinen?

Kyllä. Stripe noudattaa alan tiukimpia turvallisuusvaatimuksia. Turvallisuusvaatimuksista voi lukea lisää Stripen verkkosivuilta. Lisäksi Stripen käyttöehdot voi lukea täältä (englanniksi).

TassuApu pyytää korttitiedot tiliä luotaessa. Tallentaako TassuApu korttitiedot itselleen?

Ei. TassuApu-palvelu ei tallenna lainkaan käyttäjien maksukorttitietoja. TassuApu käyttää edellä mainittua Stripe-maksupalvelukumppania, joka on turvallinen ja helppo maksutapa.


Lemmikit

Lemmikin lisääminen

  1. Luo tili ja kirjaudu sisään.
  2. Aloitusnäytöllä valitse ”Lisää lemmikki”
  3. Kirjaa ylös ainakin tarvittavat lemmikin tiedot ja halutessasi vaihtoehtoiset lisätiedot.
  4. Valitse ”Tallenna”.

Lemmikin tietojen muokkaaminen

  1. Valitse haluamasi lemmikki
  2. Valitse ensimmäinen ruutu, jossa on lemmikkisi kuva, alla nimi, ja eläkulmassa suurennuslasi.
  3. Valitse ”Lemmikin tiedot”
  4. Valitse kynän kuva oikeassa yläkulmassa.
  5. Tee haluamasi muutokset.
  6. Valitse ”Tallenna” tai hylkää muutokset valitsemalla ”Peruuta”

Lemmikin profiilin poistaminen

  1. Valitse haluamasi lemmikki
  2. Valitse ensimmäinen ruutu, jossa on lemmikkisi kuva, jos olet lisännyt kuvan, alla nimi, ja yläkulmassa suurennuslasi. Jos et ole lisännyt lemmikin kuvaa, näet kohdan yksi ikonin isona.
  3. Valitse ”Poista lemmikin profiili”
  4. Valitse ”Poista profiili”.
  5. Vahvista poisto kirjoittamalla tyhjään kenttään lemmikkisi nimi ja valitse ”Poista”

Palveluntarjoajat

Kontaktipyynnön lähettäminen asiakkaalle

Tietojen jakaminen asiakkaan ja palveluntarjoajan välillä vaatii kontaktipyynnön lähettämisen asiakkaalle sähköpostiosoitteella. Vain palveluntarjoaja voi lähettää kontaktipyynnön.

Jos asiakkaan sähköpostiosoitteella ei löydy TassuApu-tiliä, lähetetään asiakkaalle automaattisesti kutsu, jossa hänet myös ohjataan rekisteröitymään TassuApuun.

  1. Valitse “Asiakkaat”
  2. Valitse “Kutsu asiakas”
  3. Syötä asiakkaan sähköpostiosoite
  4. Valinnainen askel: liitä mukaan kampanjakoodi ja/tai viesti, jotka lähetetään kutsun mukana asiakkaalle
  5. Valitse “Lähetä kutsu”
  6. Kun asiakas hyväksyy kutsun, hänen tietonsa löytyvät ‘Asiakkaat’-osiosta

Asiakkaiden ja lemmikkien tietojen katselu

  1. Valitse “Asiakkaat”
  2. Valitse “Näytä asiakkaat”
  3. Paikanna asiakas listalta
  4. Valitse asiakkaan tietojen kohdalla tassu-ikoni nähdäksesi asiakkaan lemmikkien tiedot
  5. Valitse lemmikki, jonka tietoja haluat tarkastella
  6. Valitse mikä tahansa näkyvistä toiminnallisuuksista nähdäksesi tiedot ja tehdäksesi omia merkintöjä

Kontaktipyynnön hyväksyminen palveluntarjoajalta

  1. Kirjaudu sisään TassuApu-tilillesi.
  2. Valitse kotinäytöltä “Palvelut”
  3. Uudet kontaktipyynnöt on listattu sivun alussa. Valitse “Hyväksy” hyväksyäksesi pyyntö.
  4. Voit jakaa lemmikkiesi tiedot palveluntarjoajan kanssa aktivoimalla valinta “Salli palveluntarjoajan nähdä tiedot”. Valinnan voi peruuttaa koska tahansa.

Virhetilanteet

Ilmoitus: “Jokin meni vikaan”

Tietyissä tilanteissa palvelussa voi esiintyä virhe ja näet viestin “Jokin meni vikaan”. Tämä johtuu usein esim. siitä, että palvelua on päivitetty. Tällöin sinut kirjataan usein ulos automaattisesti, sillä uudelleen kirjautuminen korjaa yleensä ongelman. Jos virhe ei poistu, voit kokeilla kirjautua sisään eri selaimella menemällä osoitteeseen: https://www.app.tassuapu.fi/login

Jos ongelma jatkuu, olethan meihin yhteydessä.

Muut virhe- tai ongelmatilanteet

Jos palvelun käytössä ilmenee ongelmia, otathan meihin yhteyttä ja selvitämme asian pikimmiten.


TassuAvun lisääminen kotinäytölle

Alta löydät video- sekä kuvaohjeet TassuApu-kuvakkeen lisäämiseksi eri laitteiden ja käyttöjärjestelmien kotinäytöille pikakuvakkeeksi.